Ingatlan értékbecslés Cegléd és környékén

Kattints ide!

Ma 2019. december 9. hétfő, Natália napja van. - Holnap Judit napja lesz.

PROGRAMKERESŐ
novemberjanuár
Ke Sz Cs Sz Va
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Www.AutoAlkatreszek24.hu
A Ceglédi Uránia Mozi
mai műsora
15:45 Huszárik Zoltán terem
Seveled
Online jegyfoglalás »
 
16:00 Patkós Irma terem
Pamacs, a Mikulás kis rénszarvasa
Online jegyfoglalás »
 
17:30 Huszárik Zoltán terem
Akik már nem öregszenek meg
Online jegyfoglalás »
 
18:00 Patkós Irma terem
Tudsz titkot tartani?
Online jegyfoglalás »
 
19:30 Huszárik Zoltán terem
Élősködők
Online jegyfoglalás »
 
20:00 Patkós Irma terem
Charlie angyalai
Online jegyfoglalás »
 
További előadások »

pszichoforyou.hu

 

www.elasticswimwear.co.uk

ELASTICSWIMWEAR
 


Telefonszám kereső
 

Cegléd 2 percben
 


Hír, program, kommentek


Az iskolai sikerességben a személyiség fontosabb, mint az intelligencia
Az iskolai sikerességben a személyiség fontosabb, mint az intelligencia

Rovat: Érdekes tudomány

Az ausztráliai Griffith University Alkalmazott Pszichológia Karának professzora, Arthur Poropat által vezetett kutatás megállapította, hogy az egyetemi sikerességben a személyiségnek sokkal nagyobb szerepe van, mint az intelligenciának. Ezt mindenképpen figyelembe kell venni az oktatásban. Ugyanakkor a sikerességhez vezető személyiségjegyek fejleszthetők.

 

« A képtár megtekintéséhez kattintson a kisképre!

 

A Learning and Individual Differences folyóiratban publikált cikk egy olyan meta-analízis volt, amely összegezte az  ebben a témában eddig megjelent tudományos kutatások eredményeit. Az Ötfaktoros Személyiségmodell néven említett analízis azokat a személyiségjegyeket vette figyelembe, amelyek nincsenek szoros összefüggésben az intelligenciával.

 

A vizsgált öt személyiségjegy a következő volt: lelkiismeretesség, nyitottság, kedvesség, érzelmi stabilitás, extrovertáltság. Ezek közül a lelkiismeretesség és a nyitottság volt a legnagyobb hatással az egyetemi sikerességre.  

(A nyitottság nem tévesztendő össze az extrovertáltsággal. A nyitottság az új dolgok befogadásának képessége. Az extrovertált személyiség pedig azért fordul a külvilág felé, mivel állandóan sok ingerre van szüksége ahhoz, hogy jól érezze magát.)    

 

Arthur Poropat úgy véli, az oktatási intézményeknek nem elsősorban a hallgatók intelligenciájára, hanem sokkal inkább a személyiségére kellene figyelmet fordítaniuk.

 

A gyakorlat azt mutatja, hogy a tanulásba fektetett energia mennyisége, és annak egyetlen célra történő fókuszálása legalább olyan fontos, mint a diákok értelmi képességei.   

 

Azok a diákok, akik rendelkeznek a tanuláshoz szükséges hasznos személyiségjegyekkel, nagyobb számban teljesítik az egyetemi követelményeket. A kedvező személyiségjegyek négyszer pontosabban jelzik a későbbi sikerességet, mint a magas intelligencia.

 

Az intelligencia teszteket gyakran használják a várható iskolai sikeresség megítélésére.

Amikor azonban ezek a legújabb vizsgálati eredmények kimutatták a személyiség hatását a tanulásra, az igencsak meglepte nemcsak az oktatáskutatókat, hanem azokat is, akik eddig úgy vélték, hogy a jó iskolai eredmények kizárólag az intelligenciának köszönhetők.

 

A korábbi kutatások már rávilágítottak arra, hogy azok a diákok, akik okosnak tartották magukat, gyakran elhanyagolták a tanulást, így az iskolai teljesítményük idővel csökkent, ellentétben azokkal, akik szorgalmasnak vélték magukat, és egyre jobban teljesítettek.

 

Arthur Poropat szerint a személyiségjegyek tanulásra gyakorolt hatásának megértése esetén a tanárok is jobban tudják majd segíteni a diákokat a jövőbeli sikerek elérésében.

Mivel a személyiség képes a változásra, az oktatók fejleszthetik a diákjaik lelkiismeretességét és nyitottságát, vagyis azokat a személyiségjegyeket, amelyek az egyetemi sikerességhez kapcsolódnak.

 

Mindebből persze téves lenne arra következtetni, hogy az intelligencia elhanyagolható, és az átlagos, netán gyenge intelligenciájú diákoknak az is elegendő a sikerességhez, ha a tanuláshoz kedvező személyiségjegyekkel rendelkeznek.

 

Vegyük komolyan Poropat professzor figyelmeztetését: Kevés bizonyíték van arra, hogy az intelligencia „tanulható”, annak ellenére, hogy a különböző agytréning módszerek igen népszerűek világszerte.

Czinege Imre


2014.12.31. 14:53
Értékelés: 5/3

Még nincsenek hozzászólások



Új hozzászólás
a (*)-al jelzett adatokat meg kell adni !
A hozzászóláshoz nem kötelező bejelentkezni!
A bejelentkezés és a regisztrálás előnyei: INFO
*Név:
*Email:
Honlap:  
Spam elleni
biztonsági kód:

| Új kódot kérek! |
A képen
látható kód:
  



www.delpestmegyeonline.hu
Facebook



Legújabb hozzászólások:

Kedves Szalkai Jánosné!   A regisztrációs jegyen tévesen jelent...

2018.10.01. 13:51
hozzászólt: KMK Nkft.

Üdvözlöm! Érdeklődni szeretnék, hogy az idősek...

2018.09.28. 12:02
hozzászólt: Szalkai Jánosné

Nesze neked zsalmalé!

2018.09.13. 18:44
hozzászólt: Nokedli

1956-ban elsős voltam a ceglédi gimnáziumban,...

2018.08.14. 17:36
hozzászólt: Balogh György

Nagyszerű élmény volt, köszönjük!

2018.07.30. 13:49
hozzászólt: Kajtár Endre

Kit érdekel a foci semmire nem...

2018.07.26. 15:38
hozzászólt: Magyar Károly

Ajánlott lenne a szakembert elszállásolni pár...

2018.07.07. 08:54
hozzászólt: marsy22

Ha nem találtak az illetékesek "disznóbűzt",akkor...

2018.07.06. 11:39
hozzászólt: Sági Károly

Nem találok munkát és szeretnék gyorsan 

2018.06.25. 10:05
hozzászólt: graurlotti

Meg kellett volna jegyezni, hogy ha...

2018.06.20. 19:55
hozzászólt: Szef


traffipax
 

 

APRÓHIRDETÉSEK
Keresés a hirdetésekben:
Hirdetési kategóriák
Az apróhirdetések
ingyenesek!

Apróhirdetés feladása
 

Legközelebbi programok:


traffipax
 

cegledimunkasszallas